BRENDS.BE
  • Welkom
  • Website in een dag

O nee, een website?!

4/6/2019

 
Foto

Zie je daar nu ook zo tegen op?

 
Ik weet, net als alle andere ondernemers, dat het heel moeilijk is om de stap nu maar eens te zetten.
 
En wat er allemaal bij komt kijken!
Ik weet ook, wat het allemaal kost ;-)
 
En dan moet je nog een website... grijze haren van de gedachte alleen al!
De stress die het je gaat opleveren voordat deze helemaal is zoals jij dit wilt.
Foto's en teksten op jouw maat...
En dan moet je nog gaan onderhandelen over de prijs, wanneer gaan we online en
o ja, wat bij een aanpassing?!
 
Toch weet je, dat een website tegenwoordig heel belangrijk is.
Al was het alleen maar, omdat een goede naam beter te onthouden is als een telefoonnummer!
​
Maar dat is niet de enige reden…

Om potentiële klanten jouw product voor te stellen, en dit 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Met een website heb je de mogelijkheid om een veel bredere doelgroep aan te spreken, dan via welke medium dan ook.

Wil je graag een website die je volledig zelf kunt onderhouden, op elk gewenst moment?

Waarom maak je er dan niet zelf één?!

Bouw jouw eigen professionele website binnen één dag!

Zonder oeverloze gesprekken en een resultaat waar je misschien toch niet helemaal tevreden over bent en teveel voor hebt betaald…

Zelf je website maken en onderhouden!  En dit kost echt geen weken van je tijd… 1 dag maar en dan staat jouw website online! Naar jouw smaak en budget.
Kijk hier voor meer informatie!

 
 

Hoe vaak post ik iets?!

21/2/2019

 
Foto

Online aanwezig door een blog...

​Verleden week werd mij gevraagd : ‘ hoe vaak moet je iets op Facebook posten?’

Dat is een hele goede vraag en volledig afhankelijk van het doel van je posts.
Voor sommige bedrijven is een dagelijkse aanwezigheid een must!
Denk hierbij  aan de grote postorderbedrijven, die steeds een nieuw product aanbieden. Biedt je elke keer hetzelfde product aan, is iedere dag misschien te veel.

Want hoe belangrijk een aanwezigheid op sociale media ook is… het blijft altijd belangrijk om te bepalen wat je doel/strategie is.
​
Een goede manier om online aanwezig te zijn, is een blog.

Door het plaatsen van een blog op de verschillende platvormen, creëer je trafiek naar je website. Ook hier weer de vraag, : ‘ hoe vaak plaats je een blog?’
Dit is helemaal een moeilijke, maar ik zou zeggen, elke maand één is toch wel het minimum.

In een blog kun je van alles bespreken, je komt in jouw beroep verschillende zaken tegen, waarvan je weet dat dit ook vragen bij anderen oproept. Wanneer je deze onderwerpen een beetje uitwerkt, zijn deze perfect te gebruiken voor een blog.

Wanneer je wilt beginnen met bloggen, denk er dan aan woorden te gebruiken die een hoge SEO waarde hebben. Door deze woorden in je tekst te integreren, ga je automatisch scoren binnen Google, doordat er vaak op deze woorden wordt gezocht. Deze woorden vind je bijvoorbeeld op Google Trends.

Als je nog een stapje verder wilt gaan, kun je ook zinnen maken die binnen Google zorgen voor betere resultaten.

Gaat dit je sowieso allemaal te ver, maar zou je toch graag beginnen met bloggen?!
Om een publiek te bereiken dat aangesproken wordt door wat jij te vertellen hebt en om meer trafiek naar je website te leiden?

Kun je daar wat hulp bij gebruiken?
Neem dan gerust vrijblijvend contact op!
info@brends.be

Verlof?

21/6/2018

 
Foto

Of juist niet?!

Voor veel mensen staat het verlof voor de deur. Of je nu zelfstandig bent of niet…

Hoe vaak zal er gedacht worden, ‘nu aan marketing werken, met de vakantie die eraan komt?’

Maar is het niet bepalend welke doelgroep je wilt bereiken via je sociale kanalen. Want zou het niet zo kunnen zijn, dat jouw doelgroep juist tijdens deze periode het meest actief is op social media?

Of dit nu is, omdat de vakantie tegenvalt of gewoon omdat er meer tijd is!

Misschien is dit voor jou wel de belangrijkste tijd om een extra inspanning te doen op Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter?

De belangrijkste pijler van marketing, wat is interessant voor de mensen die ik wil bereiken.

En zou dat voor jouw bedrijf nu niet juist het moment zijn?!
Nu heeft men tijd om aandacht te besteden aan zaken waar normaal, tijdens een drukke werkweek, snel doorheen gescrold wordt?

Denk er  eens over na, …
 
En heb je hulp nodig bij het bepalen van een strategie, doelgroep of kanaal, of mis je de juiste content?

Neem zeker vrijblijvend contact op!
Brends kan helpen bij al jouw vragen.
Neem nu contact op!

Is Nederlands hetzelfde als Nederlands!?

19/4/2018

 
Foto

Welke taal spreek jij?

Copywriting, essentieel bij een online aanwezigheid…
 
Maar ook bij een goede emailcampagne!
​
En het blijft altijd belangrijk, dat je de juiste doelgroep voor ogen houdt!

Zelfs wanneer je mensen probeert te bereiken die ( in theorie ) dezelfde taal spreken.

Als je een  email wilt versturen voor prospectie en je denkt : Nederlands is Nederlands, dan maak je daar een geweldige denkfout.

Op het moment dat jouw prachtig geschreven mail de deur uitgaat naar zowel Nederlandse als Belgische prospecten, sla je bij één van beide partijen de bal mis!

Het blijft  vreemd, dezelfde taal spreken en toch ook weer niet!

Wat is nu toch dat taalverschil tussen Nederland en België? Is het wel alleen een taalverschil, of speelt het cultuurverschil een nog grotere rol?

Hoe spreek je dan juist een Belgisch bedrijf aan? En een Nederlands bedrijf dan weer niet!

Waar gaat het nu precies mis?

Wat kan ik veranderen?

Is het mijn woordkeuze of benadering?

Welk woord gebruik ik waar en wanneer?

Vraag  jij jezelf dat ook af?

En heb je daar hulp bij nodig?

​
Neem dan nu contact op!

Heeft mijn bedrijf een website nodig?

26/3/2018

 
Foto
Dat was de vraag die ik mij ook stelde!

Zoals je hierboven kunt zien heb ik een website en hieronder zul je lezen waarom...

Een bedrijf zonder website is onvindbaar op internet, en iedereen grijpt naar zijn gsm/tablet of laptop wanneer er iets opgezocht moet worden. Of het nu om een fietshersteller, bakker, tandarts of garage gaat, alles wordt gegoogeld.

De website is 24u per dag bereikbaar, ook als je dat zelf niet bent. Er kan een mail gestuurd worden of de openingsuren en producten kunnen al eens rustig bekeken worden, terwijl jij misschien wel op vakantie bent!

Marketing met een website is veel eenvoudiger en goedkoper dan wanneer je deze niet hebt.
Advertenties in kranten en weekbaden zijn allemaal erg duur, en éénmaal gedrukt...kun je niets meer veranderen!

Door social media in te zetten, kun je op een goedkope efficiënte manier de juiste doelgroep bereiken en deze naar de website leiden. Het grote voordeel daarvan is ook, dat alles meetbaar is! Hoeveel mensen zijn er met een campagne bereikt en hoeveel hebben er doorgeklikt naar mijn website en beter nog... wie heeft er contact opgenomen?!

Maar de belangrijkste reden om een website te hebben is, hij is van jou!
Het is jouw idee, misschien in samenwerking met..., maar niemand anders kan er iets aan veranderen, behalve jij!

Of is dit het meest doorslaggevende argument?
Het adres of de URL van een website is veel makkelijker te onthouden dan het adres of telefoonnummer van jouw bedrijf. Dat alleen is al reden genoeg om een website te hebben!

Heeft jouw bedrijf nog geen website, of één die verouderd is en niet goed leesbaar op kleinere schermen?

En heb je daar hulp bij nodig?
Neem dan nu contact op

Een strategie voor sociale netwerken?

20/2/2018

 
Foto

Is marketing echt nodig op Facebook?

Facebook gebruiken doe je niet zonder handleiding.
Even wat posten op social media is leuk, maar zal voor weinig resultaat zorgen.
 Ook hier is een strategie voor nodig, als het tenminste de bedoeling is om wat te bereiken.

Wanneer je zegt, ik hoef  geen nieuwe klanten, of ik wil dat product niet echt verkopen… Dan kun je doen wat je wilt!

Maar een echte ondernemer wil rendement, en het liefst een beetje snel.
 
Een goede marketingstrategie begint met stil te staan bij de vragen : wat wil ik verkopen en aan wie?
Klinkt heel gemakkelijk, toch blijkt dit in de praktijk iets moeilijker.

Een voorbeeld : een winkel verkoopt tassen, chique, om naar het strand te gaan, voor de jeugd en de zeer klassieke.
Er werd geen enkel exemplaar verkocht, en de grote vraag was natuurlijk : waarom niet?
Ze werden regelmatig op Facebook geplaatst… geen reactie!
De eigenaresse van de winkel begreep er niets van, ze zijn toch allemaal mooi?

Absoluut, elk exemplaar was prachtig…

Waar ging het fout?

De tassen werden allemaal  aan hetzelfde publiek werden aangeboden. Een chique dame reageert niet op een advertentie waar ook strandtassen op staan, net zoals een jonge dame niet reageert bij de foto waar ook klassieke modellen vertoond worden.

Benader je publiek vanuit hun wereld, elk product is mooi, maar niet voor iedereen!

Bepaal welke doelgroep je wilt bereiken voor elke post die je maakt, verplaats je in dat publiek, wat willen zij graag zien/horen?

Er zijn genoeg gratis tools, waar je snel een mooie advertentie mee kunt maken.
Canva.com is bijvoorbeeld gebruiksvriendelijk en gratis, alleen even een account aanmaken.
 
En gaat dit je al te ver?
 Heb je er al eens aan gedacht om  social media uit te besteden. Een online aanwezigheid te hebben zonder daar zelf veel mee bezig te zijn. Waarom zou je dat niet overlaten aan iemand die dit met veel plezier en kennis doet en op deze manier handen vrij te houden voor de zaken waar je zelf het liefst mee bezig bent, jouw bedrijf!
info@brends.be


Toekomst zonder social media?

25/1/2018

 
Foto
Heeft jouw bedrijf een toekomst zonder gebruik van social media?

Meer lezen

    Archieven

    Juni 2019
    Februari 2019
    Juni 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018

    RSS-feed

  • Welkom
  • Website in een dag