BRENDS.BE
  • Welkom
  • Website in een dag

Een strategie voor sociale netwerken?

20/2/2018

 
Foto

Is marketing echt nodig op Facebook?

Facebook gebruiken doe je niet zonder handleiding.
Even wat posten op social media is leuk, maar zal voor weinig resultaat zorgen.
 Ook hier is een strategie voor nodig, als het tenminste de bedoeling is om wat te bereiken.

Wanneer je zegt, ik hoef  geen nieuwe klanten, of ik wil dat product niet echt verkopen… Dan kun je doen wat je wilt!

Maar een echte ondernemer wil rendement, en het liefst een beetje snel.
 
Een goede marketingstrategie begint met stil te staan bij de vragen : wat wil ik verkopen en aan wie?
Klinkt heel gemakkelijk, toch blijkt dit in de praktijk iets moeilijker.

Een voorbeeld : een winkel verkoopt tassen, chique, om naar het strand te gaan, voor de jeugd en de zeer klassieke.
Er werd geen enkel exemplaar verkocht, en de grote vraag was natuurlijk : waarom niet?
Ze werden regelmatig op Facebook geplaatst… geen reactie!
De eigenaresse van de winkel begreep er niets van, ze zijn toch allemaal mooi?

Absoluut, elk exemplaar was prachtig…

Waar ging het fout?

De tassen werden allemaal  aan hetzelfde publiek werden aangeboden. Een chique dame reageert niet op een advertentie waar ook strandtassen op staan, net zoals een jonge dame niet reageert bij de foto waar ook klassieke modellen vertoond worden.

Benader je publiek vanuit hun wereld, elk product is mooi, maar niet voor iedereen!

Bepaal welke doelgroep je wilt bereiken voor elke post die je maakt, verplaats je in dat publiek, wat willen zij graag zien/horen?

Er zijn genoeg gratis tools, waar je snel een mooie advertentie mee kunt maken.
Canva.com is bijvoorbeeld gebruiksvriendelijk en gratis, alleen even een account aanmaken.
 
En gaat dit je al te ver?
 Heb je er al eens aan gedacht om  social media uit te besteden. Een online aanwezigheid te hebben zonder daar zelf veel mee bezig te zijn. Waarom zou je dat niet overlaten aan iemand die dit met veel plezier en kennis doet en op deze manier handen vrij te houden voor de zaken waar je zelf het liefst mee bezig bent, jouw bedrijf!
info@brends.be



Reageren is niet langer mogelijk.

    Archieven

    Juni 2019
    Februari 2019
    Juni 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018

    RSS-feed

  • Welkom
  • Website in een dag